Het ware verhaal van haar en mij

25 augustus 2016

http://www.denieuweboekerij.nl/het-ware-verhaal-van-haar-en-mij

Een absolute aanrader deze nieuwe roman van Delphine de Vigan!

Een mooie alinea passend bij deze tijd van het jaar en ongetwijfeld niet alleen heel herkenbaar voor mij maar voor velen:

"Net als anderen denk en praat ik in schooljaren, van september tot juni, met de zomer als een soort interval, een tussenliggende periode waarin je niks hoeft. Ik heb lang gedacht dat dit een typische afwijking van huismoeders is, wier biologische klok uiteindelijk de cyclus van de schoolkalender volgt, maar ik geloof nu dat het vooral het kind in mij, in ons is, wiens leven zo lang in stukken is opgedeeld dat het een hardnekkig spoor heeft achtergelaten in onze perceptie van de tijd. De grote vakantie was voorbij. Het was tijd voor nieuwe aankopen en goede voornemens. Een nieuw begin."